Monday 11 February 2013

Plaster Siling Murah Part 1


Assalamualaikum

Plaster siling antara benda paling awal kitorg buat sebelum pindah.. rasanya yg 1st kot.. nape kena buat? sebab ada bp plug ngan point je umah ni.. semua dia bg basic.. so pasrah je la..


ni pont kat luar, tempat parking keter.. sini duit aku selamat pasal mmg plaster siling


ni ruang tamu.. 3 point je.. mmg haru..  paling cun bule buat 2 lampu kalimantang ngan kipas seketul..
so.. aku ngan wife decide kena buat la plaster siling, sebab nak pki downlight.. klu yg asal mmg x dptla nak buat.. seingat aku, entry pasal plaster siling ni mmg x banyak,, klu kitchen cabinet tu melambak2.. mudah buat rujukan.. so aku tawakal jer.. tanya 2, 3 kontraktor area ni, termasuk kontraktor yg lalu lalang, harga mmg boleh buat darah aku tercekik, sorang bg 8k,, ada sorang lg 10k, ada sorang lg ber k k.. dato'k.. kah kah.. mana x kurang rambut aku.. mahal menatang ni rupanya..


tp.. ditakdirkan aku jumpa dgn kontraktor ni.. tu pon baca blog.. wife hantar quatation, dia paling murah..  dia bg 6k je.. kualiti aku x tau.. tawakal je.. ni alatan yg perlu la.. aku pon 1st time tgk



wayar ni tujuan nya klu nak tambah point.. dan yg basic aku tau,, tujuan wayar ni utk salirkan ke salurkan arus elektrik.. kah kah


barang2 yg dah diborong di house of lighting puchong, entry ni pasal kedai ni pon dah banyak.. aku rasa murah pasal aku x survey pon tpt lain.. kah kah


cane nak tau banyak mana nak beli.. si kontraktor ni siap2 bgtau nak beli pe.. so pi sana pilih je.. pilih ikut kemampuan, bukan ikut nafsu.. ikut nafsu binasa, pokai.. kah kah

x penah tgk org buat pasang plaster siling ni.. 1st time tgk, dan aku kagum.. ramai rupanya yg buat.. setahu aku, umah aku yg 1st dia buat area ni.. berjaya umah aku, maka kaya raya la dia nanti.. amin.. 

berbekalkan kegagahan mamat ni, x pakai baju pon, x perlu pergi gym pon badan dah berketak

aku respek diorg wat keje ni, komited giler.. aku rasa klu aku terkentut pon diorg x perasan

td masa tgk wayar berselirat, mmg nampak hodoh la.. tp pas letak dlm bekas mcm paip tu, serius kemas rupanya


layan je la gambar ni.. biar gambar berbicara


gini la rupanya, klu nak tambah point.. dinding tu kena tebuk.. klu xde skill mmg jahanam.. tp nanti korang tgk hasilnya.. 


ni nak tambah point utk mesin basuh letak luar


selain buat plaster siling, company ni, buat gak benda lain, tambah point, ubahsuai rumah.. (tp aku x buat) xde pulus lebih.. korang nantikan hasilnya lepas 'dikerjakan ni'


ni la kontraktor yg bertuah.. yg jd pilihan kami.. sebagai org 1st, kami sgt berharap, hasil kerjanya bagus.. so ko rasa aku puas hati.. jawapannya lebih puas hati.. nantikan sambungan part 2..

selamat berplaster siling..

62 comments:

  1. salam bro,

    memang cantik dia buat.. nak tanya sikit yang bro buat ni dekat ruang tamu + dapur - 6k ke?

    pastu itu harga plaster ceiling + pasang lampu + kipas sekali ke?

    ReplyDelete
  2. harga campur semua skali.. plaster dining+dapur+toilet bwh + hack tambah point lampu+kipas+ swicth ngan wiring satu umah atas bwh.. skali ngan pemasangan kipas n lampu.. klu setakat plaster x mahal sgt.. hack point yg banyk yg jd spi 6k tu.. umah kat mano?

    ReplyDelete
  3. oic... okla gak price tu... umah saya by june baru siap dekat puncak saujana kajang.. so sekarang ni tgh survey la kontraktor yang bagus.. lagi satu umah bro ni bape saiz dia ? 20 x 70 ke atau besar lg?
    plaster dekat ruang tamu sekali ke?

    ReplyDelete
  4. Alhamdulillah umah ni 32x55.. sama mcm 20x70.. kontraktor ni serius bagus. ruang tamu tu buat plaster bro

    ReplyDelete
  5. Kami pakar plaster siling, partition, gibsun board, fair rated, 1jam-4jam, boral sistem, hub kami 0162790800, 0105438658, email sunarto_jhon@yahoo.com

    ReplyDelete
  6. Faiz..kontractor ni area mane ?

    ReplyDelete
  7. Salam, rumah kat puncak saujana yg baru siap tu ke?phase 2 ek?

    ReplyDelete
  8. salam sejahtera.saya mengambil upah pasang plaster siling.harga 10 kaki kali 10 kaki persegi saya ambil 100 ringgit,termasuk cat dan penggantung kipas sekiranya ada.bahan bahan seperti papan,besi panel aluminium,simen plaster atau stopping compound cat owner sendiri beli.wiring saya tak buat.0102756599 azman cow kit.saya cuma bawa alat alat untuk kerja pemasangan seperti tukul,laser,hand drill dan alat plaster simen.ok.

    ReplyDelete
  9. sama sam, kalau rumah jenis kondominium pun boleh dapat harga sama atau ada extra charge

    ReplyDelete
  10. Dia kira macmane kalau buat palster ceiling tu ..tambah point berapa .bole tolong kira tak ..lampu down light 8., lampu crystal 2, kipas satu Aircond satu unit ruang tamu ,

    Size..19 x 14 stau area

    1 lagi 12 x10 lampu 4 down light 1 lampu .pendent light ,1 kipas nak buat dimmer sekali

    Kalau bole buat 5-6k ker

    ReplyDelete
  11. kami ada buat kerja2 renovation. boleh melawat blog kami http://aviarahmahresources.blogspot.com/

    ReplyDelete
  12. salam.saya adlaah penama sama sam diatas .maaf sya dah lupa lata laluannya.jadi saya pakai anonymous.harga seringgit hanya untuk kawasan cawkit sahaja.untuk luar dari cawkit harga adalah 3 ringgit sekaki persegi.harap maklum.buat masa sekarang saya kerja jadi lembu sama cina dulu makan gaji.sehari dia bayar 80 ringgit.saya perlu beli motor dahulu untuk memudahkan saya bergerak ke mana sahaja mengikut di mana ada permintaan pelanggan.selain itu saya juga ambil upah buat pagar tembok batu.utuk 5 kaki tinggi dan panjang 80 kaki upah siapkan pagar tembok batu saya ambil 5000 ringgit.tak kira apa pattern.barang barang owner beli sendiri seperti bata,simen pasir,besi y dan sebagainya.sehingga saya ada motor nanti maka sekiranya ada permintaan saya akan buat.pertanyaan mamazara saya jawab.ini jawabnya.umah akak kondo.jadi kalau papan plaster siling saya masuk dalam lif kemudian saya naikkan atas bawa dalam umah kakak,maka adalah xtra charge.ok.

    ReplyDelete
  13. cantik, ade bajet bolela nask buat ni

    ReplyDelete
  14. salam, nak kongsi pengalaman buat ceiling plaster hasil kerja sangat puas ati dan murah, sebab kontraktor ni buat kerja sendiri, tanpa tangan ke tangan, untuk sekedar bertanye dan minta pendapat hub 0166831958 dia akan layan.....semoga membantu

    ReplyDelete
  15. Kami ada menyediakan kerja-kerja memasang PLASTER CEILING, WIRING, CAT RUMAH, RENOVATE BILIK AIR, TABLE TOP DAPUR DAN LAIN LAIN. Hubungi Azhar 0179366310

    ReplyDelete
  16. adam, plaster siling area selangor ,kl, perak,
    harga rm 5/sf
    0125884828 adam 0166775457

    ReplyDelete
  17. adam, plaster siling area selangor ,kl, perak,
    harga rm 5/sf
    0125884828 adam 0166775457

    ReplyDelete
  18. saya dah guna kontraktor shahril adam... sebelum raya..tapi kerjanya belum siap sampai sekarang... duit dah habis bayar...mendukacitakan serta menyesal tak habis

    ReplyDelete
    Replies
    1. Smpi skrg rumah tak siap lg ke

      Delete
    2. Yer...x siap kalau saya boleh ada gambar kitchen kabinet yg di buat oleh En.Shahril Adam & En.Shahrul Fahzan dari company ZK Twin Enterprise...
      saya terpaksa ambil kontraktor lain untuk menutup keje...dia yg terbengkalai
      sekarang ne... dia samapi sekarang senyap membisu...

      Delete
    3. Yer...x siap kalau saya boleh ada gambar kitchen kabinet yg di buat oleh En.Shahril Adam & En.Shahrul Fahzan dari company ZK Twin Enterprise...
      saya terpaksa ambil kontraktor lain untuk menutup keje...dia yg terbengkalai
      sekarang ne... dia samapi sekarang senyap membisu...

      Delete
    4. Tsp aircool&service8 April 2018 at 08:18

      Allahurobbi kenapa puan bole beri duit semuanye sepatutnye 30% utk deposite 30% semasa kerja da dijalankan dan balance selwpas TNC dari tuan rumah sekiranye puan tidak berpuashati puan bole memberi coplaim tanpa perlu bayaran...semoga selepas ini tidak berlaku lg..hati2

      Delete
  19. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  20. Salam. Kami menyediakan perkhidmatan renovation, extend, plaster ceiling, cornice, partition, wiring, plumbing, tiling, pebble wash, painting, waterproof, pergola, gazebo, wakaf, fish pond, water fountain, grill, gate, awning, polycarbonate, table top, cabinet dapur, wardrobe, dll.

    *seluruh negeri JDT
    *harga boleh runding

    call/whatsapp : 01112144421 abib

    ReplyDelete
  21. seronok kan masuk rumah baru..
    meriah je rasa
    btw, untuk refer kos pendawaian elektrik 2016 blh tgk disini ye. tq :)
    *cuma nak komen sikit, spttnya wiring yg taam dlm dinding mesti guna pvc pipe. pengguna perlu tahu tu spya x tertipu dgn kontraktor yg nak jimat kos dgn cara mudah

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tsp aircool&service8 April 2018 at 08:25

      Ya betul tu setuju dengan tuan..dan owner rumah kene paham tentang wiring serba sedikit..kebanyakkan kontraktor yg tidak jujur tidak mengikut spec TNB&SURUHANJAYA TENAGA..
      Untuk pemasangan aircond bole call@wassup tspaircool&maintanance 0182760216

      Delete
  22. maaf nk tanye berapa harga plaster siling sekeping? kwn nk bajet buat sendiri lagi puas hati

    ReplyDelete
  23. Salam... saya baru pas reno rumah saya... area paya rumput melaka... rumah semi d single storey.. 30x48 build up... 40x85 total keluasan... besar la gak.. banyak cermin plak tu :)
    Nak share pengalaman.. scope reno : cornice utk ruang tamu n dry kitchen, kitchen cabinet plus tall unit utk dry kitchen (agak luas), table top for wet kitchen, wiring plus installation termasuk auto gate wiring & door bell, tv panel, tv hanging kabinet, grill utk satu rumah, tambah tembok batu kat wet kitchen plus pintu besi... saya survey 5 contractors... quotation average rm40k.. but finally saya jumpa ah keong... quotation dia cuma rm27k... rumah saya dh 80% complete.. keje kemas... contractor dia pun sume jenis tua2 n experience... ramai gak teman ofis saya dh start mintak quotation dari dia... rasa nak share cuz price dia sgt bagus plus keje pun kualiti... dia cover area melaka seremban hingga ke kl... bley minta quotation for free n compare dgn kontraktor lain... manela tau bley save $$$ :)
    if nak more detail, bley pm saya... 0165444303...saya bley share skali pix umah saya :)

    ReplyDelete
  24. Salam... saya baru pas reno rumah saya... area paya rumput melaka... rumah semi d single storey.. 30x48 build up... 40x85 total keluasan... besar la gak.. banyak cermin plak tu :)
    Nak share pengalaman.. scope reno : cornice utk ruang tamu n dry kitchen, kitchen cabinet plus tall unit utk dry kitchen (agak luas), table top for wet kitchen, wiring plus installation termasuk auto gate wiring & door bell, tv panel, tv hanging kabinet, grill utk satu rumah, tambah tembok batu kat wet kitchen plus pintu besi... saya survey 5 contractors... quotation average rm40k.. but finally saya jumpa ah keong... quotation dia cuma rm27k... rumah saya dh 80% complete.. keje kemas... contractor dia pun sume jenis tua2 n experience... ramai gak teman ofis saya dh start mintak quotation dari dia... rasa nak share cuz price dia sgt bagus plus keje pun kualiti... dia cover area melaka seremban hingga ke kl... bley minta quotation for free n compare dgn kontraktor lain... manela tau bley save $$$ :)
    if nak more detail, bley pm saya... 0165444303...saya bley share skali pix umah saya :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. boleh bagi contact no. ah keong tu?

      Delete
    2. ALHAMDULILLAH Siap juga rumah saya buat plaster ceiling dgn izat plaster ceiling...cantik kemas yang penting harga dia bg berpatutan... yang best nya tu dia bos dialah pekerja... banyak dah kawan saya buat dgn dia... hasil kerja izat memang kemas dan cantik...sape2 yang baru nak buat plaster ceiling tu boleh lah buat dgn dia... tak rugi memang puas hati... bkn plaster celing je dia buat... rumah saya tambah belakang buat table top plaster ceiling wiring semua izat yang buat....service dia terbaek... sape2 nak buat ceiling tu boleh lah call/whatssp dia NO nie 0122257152...

      Delete
  25. KAMI MENYEDIAKAN PERHIDMATAN DENGAN HARGA YANG MURAH DAN BEPATUTAN

    -WIRING
    pasang kipas baru
    pasang lighting timer
    pasang lampu baru
    pasang water heater
    pasang cctv
    pasang door ball
    tambah camera
    checking & repair
    wiring networking
    wiring telephone
    wiring renovation
    wiring aircond
    Electrical services
    tambah point
    tambah plug
    wiring trip
    upgrade DB box 3fase
    alih meter tnb
    aply meter tnb

    -DLL
    pasang plaster
    siling pasang partition
    pasang tiles/jubin
    plumbing repair
    welding repair
    mengecat
    bumbung leaking
    Renovation office & shop

    KAWASAN KL/PJ 24JAM

    berminat hubungi
    zali
    0182755546
    0136654505 (whatsapp only)

    ReplyDelete
  26. Harga plaster siling rm4 sekaki. Area selqngor. Terutama klang. 0125884828 shahril

    ReplyDelete
  27. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  28. Salam..nak tanya boleh buat siling tuk pasang aircond cassete..tq

    ReplyDelete
  29. F&J plaster ceiling (area Johor Bahru) harga boleh runding Tel: 011-2757 5266

    ReplyDelete
  30. jika perlukan tukang pasang kekuda atap besi dan atap rumah termasuk siling kapur murah-murah boleh whatsap 0199862086 atau layari atapkekudabesi.blogspot.com untuk melihat hasil kerja. terima kasih

    ReplyDelete
  31. Jika anda mencari org yg pakar dalam bidang2 berikut ini:
    Wiring
    Lampu 1 poin dalam rm.60.00
    Plack poin 1 dalam 80
    Hitter 1 poin dalam rm 250.00
    Ac/aircond 1 poin rm 250.00
    Kipas 1 poin rm 60.00
    Semua itu tak termasuk pemasangan:
    Pasang lampu 1 set rm 30.00
    Pasang kipas rm 40.00
    Pasang hitter / air panas rm 30.00
    PAIP
    Paip pecah dalam dinding RM 300.00 dan tergantung keadaan juga
    Tukar mangkuk tandas rm 350.00 tergantung mangkuk tandas juga
    Pasang paip baru rm......
    Tukar pintu Rm 350.00 tergantung pintu jg
    Table top rm 2000.00 tergantung keadaan jg
    Pasang mozek /TILES RM .........tergantung tiles
    Cat satu rumah RM 700.00 tergantung cat jg
    Jika anda berminat silahkan anda menhubungi kami di talian ini 0176620117
    Kepuasan anda adalah impian kami

    ReplyDelete
  32. Jika anda mencari org yg pakar dalam bidang2 berikut ini:
    Wiring
    Lampu 1 poin dalam rm.60.00
    Plack poin 1 dalam 80
    Hitter 1 poin dalam rm 250.00
    Ac/aircond 1 poin rm 250.00
    Kipas 1 poin rm 60.00
    Semua itu tak termasuk pemasangan:
    Pasang lampu 1 set rm 30.00
    Pasang kipas rm 40.00
    Pasang hitter / air panas rm 30.00
    PAIP
    Paip pecah dalam dinding RM 300.00 dan tergantung keadaan juga
    Tukar mangkuk tandas rm 350.00 tergantung mangkuk tandas juga
    Pasang paip baru rm......
    Tukar pintu Rm 350.00 tergantung pintu jg
    Table top rm 2000.00 tergantung keadaan jg
    Pasang mozek /TILES RM .........tergantung tiles
    Cat satu rumah RM 700.00 tergantung cat jg
    Jika anda berminat silahkan anda menhubungi kami di talian ini 0176620117
    Kepuasan anda adalah impian kami

    ReplyDelete
  33. siling area selangor(klang,s.alam, p.alam) . bermula dari RM4/Sf. hubungi sy 01133905787

    ReplyDelete
  34. Enter your comment...plaster syiling 0162667906 awie

    ReplyDelete
  35. sambung dapur depan belakang

    ReplyDelete
  36. rumah saya baru siap pasang plaster ceiling cantik kemas dan bersih..contraktor yang buat nie pun tak berkira sangat senang berurusan dgn dia.. the best contractor..sebelum buat dgn contractor nie..saya pernah ambil 1contraktor lain tapi saya kena tipuuuuuu.. mula2 mintak deposit rm 3k..lpas tu ke esokan hari nye contraktor yang saya da byr deposit tak datang call pon tak angkat memang time tu geram sangat...lps daritu saya berhati2 mencari contractor..dalam satu masa kwn saya bg tau ada satu contraktor nama IZAT PLASTER CEILING ENTERPISE service memang tip top..yang best nye berurusan ngan en izat nie..ada 2 sistem nak BAYAR DEPOSIT boleh nak BAYAR MASA BARANG DA SAMPAI pon boleh sambil tu en izat jln kan kerja2 pemasangan terus.. sape2 nak buat dgn izat plaster ceiling enterise boleh hubungi dia terus di no ini 0122257152/0122363101..

    ReplyDelete
  37. Salam
    Sy menyediakan perkhidmatan pemasangan siling kapur
    Siling gantung
    Partition
    Bole buka fb ERA PLASTER SHILING
    Lihat design kami dan komen tuan rumah
    Bole wasap/call 0173409043



    February 2018
    Sngt stuju utk tuan rumah membuat perbandingan.. Dan material yg company guna.. Contoh kami mggunakan papan yg ad cop sirim d mana kerajaan sarankan.. Dan besi astino jrak adalah 1kaki stengah
    Dan fiber utk ketahanan

    ReplyDelete
  38. (Pilihan NO.1 SHAH ALAM dan KLANG)
    Pakar pemasangan partition / pasang partition….

    – Kami menawarkan perkhidmatan pemasangan partition gypsum board….

    – Kami juga menawarkan JAMINAN sampai TUAN/PUAN puas hati…..

    – Kami juga menawarkan (FREE GIFT) CCTV FATA-TECH yang tersangat PREMIUM bernilai RM 2488.00 secara PERCUMA

    – Harga bermula dari RM5.00 sekaki persegi (Double side)

    sila Hubungi kami :

    call/whatsapp :
    013-2947313 / 018-969 4313
    013-2947313 / 018-969 4313
    013-2947313 / 018-969 4313

    ReplyDelete
  39. Assalamualaikum.. ahamdulillah ahirnya siap juga rumah saya..tak sampai satu minggu siap pasang plaster ceiling rumah saya..mesti u all nak tau kan saya buat dekat mana..nnt saya share skrg nie saya nak cite sikit pasal plaster ceiling yang saya buat ini memang kemas dan cantik murah lagi.. lagi satu conraktor nie tak berkira senang berurusan dgn encik izad..harga dia saya tengok lebih murah dari contraktor lain..sbb banyak2 tempat saya tanye kontraktor ini paling murah.. pasal bayaran pulak terpulang pada kite nak byr deposit dahulu boleh..nak byr time brg sampai pon boleh mana2 je..tapi saya byr time brg sampai.. saya puas hati sangat hasil kerja2 encik izat.. so kalau korang nak buat plaster ceiling boleh call encik izad plaster ceiling enterise kat no ni 012.2257152 @ 0122363101.. tak rugi buat dgn encik izat..

    ReplyDelete
  40. DAN UNTUK CILING
    SAYE BIASE AMBIK SAP..
    SILA WA SAYE ALIEF 0182632237. JIKA BUTUH ORNG PLASTER CILING

    ReplyDelete
  41. DAN UNTUK CILING
    SAYE BIASE AMBIK SAP..
    SILA WA SAYE ALIEF 0182632237. JIKA BUTUH ORNG PLASTER CILING

    ReplyDelete
  42. Yg pandai sangat tawarkan perkhidmatan kat sini ni ramai juga yang otak cetek ye.. Kalau gatal sangat nak tulis jangan lupa beritahu AWAK KAT AREA MANA !!

    ReplyDelete
  43. yang area sg buloh shah alam dan sekitarnya boleh berunding dengan En Akmal, kemas dan lawa betul finishing plaster siling. puas hati dan paling penting harga boleh bincang dan patutan. number dia yang ni 0176986339

    ReplyDelete
  44. Ape2 pn cari lh kontraktor yg berdaftar dgn CIDB....kita nk murah bg dgn orang asing ..xde daftar syarikat pun...mula2 ok..dpt duit...cabut...entah ke mana..pasti kn kontraktor tak kira lh cina, melayu atau india..janji warga negara malaysia...klu ade defect x mau dptg buat kita leh komplain kat pkk atau cidb...silap2 leh black.list...klu warga asing nk cari kat mane...sndiri jwb lh...mmg murah..tp xde company...tu lh pasal

    ReplyDelete
  45. Plaster siling biasanya disarankan untuk pasang terlebih dahulu, sekiranya rumah berkenaan rumah yang baru dibeli dan penghuninya belum menetap lagi.

    Dari segi kos, ada penjimatan, banding dengan rumah yang dah dihuni orang.

    ReplyDelete
  46. Nak buat Repair rumah murah boleh call
    0175820973
    Kawasan pulau pinang

    ReplyDelete