Wednesday 20 February 2013

Hood dan Hob murah

Assalamualaikum w.b.t/لسَّلاَمُ عَلَيْكُمْ وَرَحْمَةُ اللهِ وَبَرَكَاتُهُl‎

Harini mood saya nak citer pasal hood dan hob. bukan nak riak.. sekadar membantu..
hood dan hob ni yg sebenarnya buat kitchen cabinet kita jd cun. pendapat saya la...
banyak choice.. ada yg murah ada yang mahal.. so pilihan di tangan anda..


ni hob umah saya.. ni nak bg tips cane nak dptkan yg murah.. ada yg 2 tunku.. ada yg 3 tunku.. terpulang.. klu yg suka masak serentak.. 3 tunku better.. tp of course mahal skit la.. ni harganye rm 500 klu x silap.. ke lebih skit je .. cantu
hob ni banyak model.. banyak brand.. serius.. saya x tau mana paling power.. mana paling elok.. belum tentu yg paling mahal paling elok kan.. saya punya brand fagor..


menda ni plak org putih kata hood.. pe tujuannya.. sedut asap yg kita masak tu.. sambal belacan yg kita masak boleh kena sedut? oh tidak.. kah kah.. bau dia sahaja.. brand ni teka.. saya x sajest ni.. carikla brand lain ye.. harga ni rm 750 kalau x silap.. nak beli katne?

tips.

1. utk org Asia mcm kita bentuk mcm ni x sesuai, pasal kita slalu masak heavy.. x tau la korang.. elok beli yg bwh tu ada tabung minyak kecik.. hope bule imagine.. seach kat encik google

2. power sedut dia kena 1000 ke 1200 atas dah cukup.. macam umah aku ni 750 je..(yg ni sorry aku x ingat pe unit SI dia) power sedut tu korang bule paham la ye.. korang cekla sebelum beli tu spec dia.. ingat tau.. so mcm aku punya x power sgt.. kekadang berasap gak umah.. cun mmgla cun pada mata aku.. better beli yg kuat skit.. lagipun bini aku masak power.. sepatutnya beli yg lagi power.. xpe la.. nanti ada rezeki beli patern lain plak.. hopefully..

3. benda ni klu nak buat sendiri mmg x reti la.. slalu org kitchen cabinet pasangkan.. area rm300 utk tebuk lubang, hose, dgn endcape skali.. klu korang terror mintak free gift je.. kah kah


gini la rupanya.. hood dan hob.. bila dah pasang.. full picture kat entry sebelum ni..



ni lah yang paling tips skali.. shopping n sales ni web wajib saya..

so.. saya mmg sajest kawan2 nak beli hood ngan hob ni pi la sales cani.. x semestinya fagor.. teka ada.. electrolux..dll.. setahun skali.. kalau ada cani saya mmg suh beli sgt.. pasal beza dia beratus2.. compare beli kat giant ke.. tesco ke.. jusco ke.. kedai letrik  ke.. so far yg iklan ni blum lepas lg.. klu xde baject.. tp tringin.. pandai2la korek memana mcm kami.. kah kah.. sebab murah..  saya x dpt pape pon promote benda ni tau.. 

satu lg tips.. klu nak beli pi hari 1st dan pagi2.. contohnya kul 10 cantu.. sebab saya penah pi yg electrolux warehouse sale kul 1 dah licin.. so melepas.. satu set hood ngan hob masa tu  rm7++.. rugi woo.. sape yg rugi? mereka dan keluarga mereka.. kah kah.. xde paksaan ye ni.. just share.. sharing is caring..

sekian, tip dari saya..

selamat meng hood dan hob..

4 comments:

  1. Terima kasih Encik dan isteri anda buat blog ni...berguna utk newbie mcm saya yg 1st time nak ada rumah ni...terima kasih ya. :)

    ReplyDelete
  2. Fagor offers you a space with a great harmony and a perfect aesthetic balance. For this our broad range of products is designed to take care of you and your family. Fagor Malaysia

    ReplyDelete