Sunday 13 December 2020

Bunyi ketukan misteri yang menyeramkan

 Perkara ini berlaku pada awal perkahwinan kami. 2008. Ye kira-kira 12 tahun lepas. 

.

Elok je aku menikah, aku terus bawak isteri ke rumah sewa. Sebuah rumah 5 tingkat seksyen 19 Shah Alam. Tu la yg mampu awal2 kawin dulu. Gaji ciput.

.

Suatu hari, sedang sedap kami berdua menonton tv tanpa astro. Cerita ape x ingat. Kalau bukan TV1, mesti TV2 x pun TV3.

.

Tiba-tiba bunyi ketukan bertalu-talu di pintu rumah kami. Sangat kuat & menyeramkan. Cuba korang bayangkan. Lebih kurang jam 10 malam masa tu. Seram.

.

Aku yg sedia penakut terus bagi signal kat isteri, "sayang u bukaklah pintu tu". Kataku kepadanya. Maklumlah aku yang beli beras.

.

Tiba-tiba isteri aku jeling aku. U la pi bukak pintu tu. U kan lelaki. 

.

Betul jugak. Getus hati ini.

.

Dalam ketakutan tu. Aku memberanikan diri. Maklumlah aku ni pertabi jugak orangnya. Aku lagi takut jelingan isteri dr ketukan tu.

.

Aku pun bukaklah pintu. Pucat aku. Dah malam kot.

.

Rupanya-rupa ada seorang lelaki yg ketuk rupanya. Mujur x roboh pintu umah aku. Ketuk kuat, laju-laju pulak tu. Bertubi-tubi orang kata.

.

Aku pun tanya penuh adab & tatatusila. Nape bang?

.

Dia balas balik beb. Berani betul dia.

.

Maaf bang. Saya salah rumah.. Tu je dia jawab. Nice & simple.

.

Peh. Aku yg putih pucat td kembali normal sawo matang.

.

Begitulah kisah ketukan misteri yg pernah berlaku kat aku & isteri. Yang misteri. Sampai harini aku x tau org tu carik rumah siapa... X sempat tanya.

.

Setiap org ada pengalaman tersendiri. Mungkin pengalaman org lain berbeza. Tapi x salah kan aku cerita pengalaman tu. 

.

Terima kasih sudi baca dengan matang & sejahtera.

No comments:

Post a Comment