Wednesday 22 May 2013

Aksesori Toilet dan Tandas

 

 
 Assalamualaikum..

lama betul x blogging ni.. harini nak citer pasal hiasan toilet dan tandas, pe beza toilet ngan tandas? mmg berbeza ye.. tandas bahasa melayu sejak zaman kesultanan Melaka lagi.. toilet bahasa inggeris sejak zaman Aristotle.. mukadimah mengarut.. idea.. idea


 
 
aku mmg dah lama carik ngan wife benda ni.. tp slalu xde kesempatan nak beli pasal xde duit.. kah kah.. so kami menyimpan azam suatu hari nanti kami kena beli gak


 
kami pon pegi kat homedeco 2013 kat klcc haritu dgn misi khas carik benda ni.. banyak kedai jual.. 3 .. 4 kedai.. dan boleh disimpulkan harga dia murah gak la compare dgn kami tgk kat kedai luar.. korang pandai2 la carik yg murah sendiri..kah kah

 
contoh brand, Sorento.. mmg lawa.. mcm hotel.. tp duitnye pon lawa.. kedai yg sama ada jual brand Mocha.. aku pon x penah dgr.. kah kah.. tp kami beli gak, pasal nampak cantik, kukuh dan murah..


ni plak cermin, masa kat homedeco ada satu kedai je jual, tu pon mahal.. pas tu cermin dia ada corak.. jd aku x beli kat situ.. aku beli kat kedai Living Depot bahagian atas.. harga RM29.. lama dah survey ni

 
korang tgk, mana boleh tgk muka aku kat tile tu.. selama ni aku bercukur ikut perasaan je.. kah kah.. x tgk cermin pon..
 ..
 
step pertama.. kena tanda pki maker ke pensil.. ni pon mencabar beb.. salah tanda so akan salah drill.. salah drill rupa buruk.. 

 
1st time pki drill, agak kelam kabut, payah gak.(abaikan kesepahan kedudukan drill tu). tp tu semua x buat aku patah smgt.. buat pengetahuan korang, aku x malu nak mengaku drill ni aku pinjam dkt jiran aku en nasrul.. aku janji aku jaga elok2 bro.. dulu pinjam mesin rumput then x lama pastu aku beli sendiri punya.. ni pon hopefully ada sale drill ni.. penting ni drill ni.. tp abg aku dah pesan mesti beli yg hammer.. gagah perkasa skit... nak upah org drill ni mahal woo

 
korang tgk spi hati pemaju biar benda tu kosong..  lama woo x tgk cermin
 
step seterusnya drill kat semua yg ditanda tu..
 
 
pastu.. screwe kat tpt yg  kita dah drill td


 
jeng.. jeng.. tara.. gini la rupanya beb toilet master bedroom kami yg dah diupgrade..
tp projek ni x abis lg sebab ada tetamu dtg.. so tertangguh keje kawe.. kah kah.. ada lg aksesori yg kami dah beli nak tambah kat situ..

 
ni toilet bawah, khas buat tetamu.. at least klu ada cermin.. bule la rasa kacak skit, lepas berak, tgk cermin, baru feel lebih.. kah kah.. yg bawah cermin tu nanti bulehla letak berus gigi ke sabun dll.. xde la semak.. pe pon.. aku rasa puas kot dpt apa yg kami nak.. klu boleh mmg nak buat mcm kat hotel.. tp kami akan buat ikut budject kami bukan budject hotel tu.. hotel mana ni.. mengarut woi.. hotei tu x bersalah..
 
 
pe pon.. bule beli klu mampu.. klu x mampu, kita simpan duit..
 
sekian, selamat me noilet..

1 comment:

  1. salam,beli cermin toilet tu kat mana ye?:)

    ReplyDelete