Tuesday 9 April 2013

Daiso

Assalamualaikum


Kali nak citer pasal Daiso.. Daiso ni pe kejadah plak.. kah kah.. Daiso yg nak citer ni bukan viper kereta.. ni kedai Daiso. Jual barang jepun.. seketul rm5.. Nape aku poyo sgt nak pi kedai ni.. kah kah.. pasal dah kering sebab tu pi sini.. time tgh kaya pi IKEA.. kah kah.. xde la kaya sgt. berduit skit


Kedai ni pada aku mmg menarik sebab barang dia jual colourful.. kalau umah ada tema colour, mmg suai sgt la pi kedai ni.. mcm aku, suka biru, mmg rasa nak sebat je semua benda yg warna biru kat situ.. tp iman aku masih tebal sebab masa masuk kedai ni wallet aku nipis je.. kah kah..


mmg cita2 aku dari dulu nak pi jepun, tp belum ada rezeki lagi.. tp bila masuk kedai ni, trasa mcm kat Jepun pasal dia pasang lagu jepun je. kah kah... pastu org kat kaunter asik ckp welcome pelat Jepon.. ok la.. kira rasa mcm kat jepon gak la.. kah kah

penyapu mcm dlm picture tu klu kat Care4 ke tesco rasa aku.. rasa aku la.. berbelas hinggit gak la satu set.. penyapu ngan penyodok.. sini rm5 penyapu.. rm5 penyodok.. baru rm10.. tp aku x beli pon.. kah kah..

kami ni dtg sini cari benda alah ni la.. penyapu mcm yg slalu cleaner buat kat super market tu.. bawah dia ada bulu.. seketul rm5.. klu kat luar mahal gak la.. tp yg ni kecik je.. kat luar tu maybe besar skit.. tu yg mahal kot.. kot la.. kah kah.. tp sarung bulu dia yg letak bwh tu asing.. lg rm5..


tgk tu.. klu ada anak kecik.. pastu suka colourful.. rasa best gak menyidai.. x kisahla yg menyidai tu sape.. janji bukan bersidai.. kah kah.. menarik gak benda ni..

ni tempat letak alat tulis kot.. menarik gak.. mcm2 design.. rasa klu letak barang toilet pon ok kot..


tu mem saya.. berjaya berpusing dalam kedai ni beberapa kali untuk menyejukkan jiwa dia.. ni ke maksudnye window shopping.. ye la kot.. kah kah.. sori sayang

tu bekas tempat letak mcm alat jahitan ke.. alat solek ke.. alat DIY ke.. mcm 2 la.. selain barang-barang ni.. ada gak alat buat tukang dll.. banyak gak barang dalam ni.. sesekali pi ok la gak.. kualiti tu saya x tau.. tp pada saya barang dia jual ok la.. kena la pada harganya.. saya citer kedai ni.. saya x dpt pape pon.. kah kah.. kalau kedai ni bapak saya.. sure saya promote lagi giler2.. kah kah


setelah penat berjalan2..yg kami beli utk kegunaan umah ni je.. kah kah.. barang dah dpt.. cuci mata pon dapat..  lain2 tu agak peribadi skit..xle nak tunjuk.. klu nak pi bule pi kat mana2 yg ada.. kami pi kat Sunway Pyramid.. klu x silap LG 2.65.. kami pi sini pasal dkt ngan umah mak mertua saya..mak kepada wife saya.. kah kah


ok.. babai.. selamat men daiso

No comments:

Post a Comment